1.) Der Mythos vom weißen Gott
2.) Eine Welt ging unter
3.) Der überlebende Mythos
4.) Eine neue Welt entsteht
5.) Das Reich des Weißen Gottes Kukulkan
6.) Der beste Kalender derr Welt
7.) Der weiße Gott schrieb kretisch
8.) Die alten Märchen wurden wahr
9.) Das größte Rätsel Mexikos
10.) Die Reiche des Weißen Gottes Quetzalcoatl
11.) Das Reich Wotans
12.) Das Reich des Weißen Gottes Kon Tiki Illac Viracocha
13.) Die Wanderer im Reich von Chavin
14.) Der goldene Strom
15.) Die ersten Menschen Amerikas
16.) Rekonstruktion der amerikanischen Geschichte
17.) Die weißen Götter der neuen Welt
18.) Ein alter Gummisammler schrieb ein Buch
19.) Das Geheimnis der grünen Hölle
20.) Ich fand die Spur des Weißen Gottes
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Viel Spaß bei der Lektüre---
Sonntag, 3. Januar 2016
PIERRE HONORÉ: ICH FAND DEN WEISSEN GOTT
P. H. versucht in seinem äußerst spannenden wie kenntnisreichen Buch nachzuweisen, daß eine kulturelle Beieinflussung zwischen der Alten Welt und Mittelamerika einerseits sowie zwischen Ostasien und Südamerika andererseits bestanden haben muß!
Hier einige Zitate aus dem Kapitel "Die weißen Götter in der neuen Welt":
"Bilder einer anderen Rasse, die er nie gesehen hat, kann der pantasiereichste Künstler in seinen Kunstwerken, auf Fresken und in Statuen, nicht darstellen. Jedes Volk bildet deshalb nur die Menschen seiner eigenen Art, seiner eigenen Rasse ab.
Nur die indianischen Kulturen sind eine Asnahme von dieser Regel. In den Tausenden von Bildern, die uns hinterlassen wurden, haben sie, neben typisch indianischen Menschen, auch solche dargestellt, die keine Indios waren, sondern Typen der weißen Rasse und auch-Neger."
Solche Bilder gibt es z.B. bei den Olmeken (plump, korpulent, runde Köpfe, Nase platt). Dagegen finden wir bei den Maya (Chichen Itza) Darstellungen eines weißen Mannes mit Bart, der kaukasische Rassemerkmale aufweist! In einem Tempel von Tiahuanaco gibt es einen Steinkopf, der europäisch aussieht. Auch im Reich der Chibcha trifft man auf Statuen, die unindianisch sind.
P. H. folgert: "Die Künstler, die all diese Abbilder schufen, müssen den weißen Menschentyp gekannt haben. Aus der Phantasie oder allein nach Berichten kann kein Künstler etwas der Wirklichkeit entsprechend gestalten, wenn er es nicht selbst gesehen hat. Das klassische Beispiel dafür ist jene verunglückte Zeichnung des Nashorns von-Albrecht Dürer."
Und unfreiwillig komisch fährt er fort:
"Die Indios haben in einem ihrer Fresken einen Neger abgebildet. Sie müssen ihn gekannt, mit eigenen Augen gesehen haben. Von sich aus hätten sie gewiß nicht auf den Gedanken kommen können, daß es Menschen mit schwarzer Hautfarbe gibt. Auf einem Fresko in Chibchen Itza ist aber deutlich ein Negerkopf mit allen Merkmalen der schwarzen Rasse dargestellt. Kaum anzunehmen, daß dieser Neger aus Ostasien zu den Indios gewandert und gesegelt ist. In Ostasien gab es keine Neger. Ist er einst mit den Weißen Göttern über den Atlantik gefahren?"-
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Vielleicht als Schiffskoch oder als Mitbringsel.---
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Hier einige Zitate aus dem Kapitel "Die weißen Götter in der neuen Welt":
"Bilder einer anderen Rasse, die er nie gesehen hat, kann der pantasiereichste Künstler in seinen Kunstwerken, auf Fresken und in Statuen, nicht darstellen. Jedes Volk bildet deshalb nur die Menschen seiner eigenen Art, seiner eigenen Rasse ab.
Nur die indianischen Kulturen sind eine Asnahme von dieser Regel. In den Tausenden von Bildern, die uns hinterlassen wurden, haben sie, neben typisch indianischen Menschen, auch solche dargestellt, die keine Indios waren, sondern Typen der weißen Rasse und auch-Neger."
Solche Bilder gibt es z.B. bei den Olmeken (plump, korpulent, runde Köpfe, Nase platt). Dagegen finden wir bei den Maya (Chichen Itza) Darstellungen eines weißen Mannes mit Bart, der kaukasische Rassemerkmale aufweist! In einem Tempel von Tiahuanaco gibt es einen Steinkopf, der europäisch aussieht. Auch im Reich der Chibcha trifft man auf Statuen, die unindianisch sind.
P. H. folgert: "Die Künstler, die all diese Abbilder schufen, müssen den weißen Menschentyp gekannt haben. Aus der Phantasie oder allein nach Berichten kann kein Künstler etwas der Wirklichkeit entsprechend gestalten, wenn er es nicht selbst gesehen hat. Das klassische Beispiel dafür ist jene verunglückte Zeichnung des Nashorns von-Albrecht Dürer."
Und unfreiwillig komisch fährt er fort:
"Die Indios haben in einem ihrer Fresken einen Neger abgebildet. Sie müssen ihn gekannt, mit eigenen Augen gesehen haben. Von sich aus hätten sie gewiß nicht auf den Gedanken kommen können, daß es Menschen mit schwarzer Hautfarbe gibt. Auf einem Fresko in Chibchen Itza ist aber deutlich ein Negerkopf mit allen Merkmalen der schwarzen Rasse dargestellt. Kaum anzunehmen, daß dieser Neger aus Ostasien zu den Indios gewandert und gesegelt ist. In Ostasien gab es keine Neger. Ist er einst mit den Weißen Göttern über den Atlantik gefahren?"-
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Vielleicht als Schiffskoch oder als Mitbringsel.---
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Freitag, 1. Januar 2016
Dienstag, 29. Dezember 2015
WILD BILL HICKOK: THE WILDEST OF THE WILD ONES
Was he that wild as legend tells us? We'll see.---
BILL was what we would call "a strange character" (H. C. BLUMENBERG: WANTED). Six feet tall and an inch, long hair falling on his broad soulders, extravagant and excentric clothing, shaving and bathing himself every day he was of imposing appearance. Bill was in one word a vain dandy, but nontheless likeable and pleasant. His contemporaries gave him the name of "Wild Bill" and he did all to justify (to do justice to) it.
Harper's Magazine tells us that he sent hundreds of men into the other world. But one must know that G. W. Nichols, a reporter of this magazine, met "Wild Bill" in Springfield, Missouri, where Bill told the naive Nichols of his "heroic deeds", mostly made of pure cloth!
One of those stories is the so-called "Mc Canles Massacre", where Bill allegedly killed 10 men in "heroic fight" all alone. In reality he ambushed Mc Canles and then shooting on his fleeing men.
True is that Bill took part in a "frontier war" between Kansas and Missouri.
After the Civil War Bill participated in missions in the Indian Territory under Gen. Custer. Allegedly, he's supposed to have killed Chief Black Kettle. But killing an Indian without most likely having ever seen him, is even for "Wild Bill" nearly impossible.
Neverhteless Bill was a good shot and "fast on the draw". He's said to have shot through the throats of chicken from a distance of hundred paces or hitting coins from 50 9 out of 10)!-Poor animals!
In 1871 he became City Marshal in Abilene. Then, Bill was already a famous man, feared for his fastness. A lot of legends exist from that time. The truth is that Bill only killed two men during his time as a Marshal (eight months), one by mistake, the othe one was Phil Coe.
There's one amusing story from his term of office: Once a certain lawyer C. A. Burroughs, who fought alcohol and prostitution (which was besides very unpopular at that time), tried to escape a session twice. Bill brought him back each time, the second time he carried him!
Later Bill joined the "Wild West Circus" of William Frederick Cody, aka known as the ill-famed "Buffalo Bill", a slaughterer of buffalos.
At last, Bill lived on his fame, gambling a lot and probably drinking too much, a shadow of a man. He married a woman, 11 years older than he, a lion-tamer! On August 2nd, 1876, he was shot by Jack Mc Call from behind, while he was gambling. Bill was holding two eights and two aces in his hands. This hand became later known as the "Dead Man's Hand". Asked, why he ambushed Bill, Mc Call replied: I didn't want to commit suicide. Bill died aged 39. Tragically, he suffered from a disease of his eyes known as cataract.
On his headstone, put up by his friend Colorado Charlie, one can read among other words: "Wild Bill J. B. Hickok Killed by the assassin Jack Mc Call...Pard (=partner), we will meet again in the happy hunting grounds to part no more..."---
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BILL was what we would call "a strange character" (H. C. BLUMENBERG: WANTED). Six feet tall and an inch, long hair falling on his broad soulders, extravagant and excentric clothing, shaving and bathing himself every day he was of imposing appearance. Bill was in one word a vain dandy, but nontheless likeable and pleasant. His contemporaries gave him the name of "Wild Bill" and he did all to justify (to do justice to) it.
Harper's Magazine tells us that he sent hundreds of men into the other world. But one must know that G. W. Nichols, a reporter of this magazine, met "Wild Bill" in Springfield, Missouri, where Bill told the naive Nichols of his "heroic deeds", mostly made of pure cloth!
One of those stories is the so-called "Mc Canles Massacre", where Bill allegedly killed 10 men in "heroic fight" all alone. In reality he ambushed Mc Canles and then shooting on his fleeing men.
True is that Bill took part in a "frontier war" between Kansas and Missouri.
After the Civil War Bill participated in missions in the Indian Territory under Gen. Custer. Allegedly, he's supposed to have killed Chief Black Kettle. But killing an Indian without most likely having ever seen him, is even for "Wild Bill" nearly impossible.
Neverhteless Bill was a good shot and "fast on the draw". He's said to have shot through the throats of chicken from a distance of hundred paces or hitting coins from 50 9 out of 10)!-Poor animals!
In 1871 he became City Marshal in Abilene. Then, Bill was already a famous man, feared for his fastness. A lot of legends exist from that time. The truth is that Bill only killed two men during his time as a Marshal (eight months), one by mistake, the othe one was Phil Coe.
There's one amusing story from his term of office: Once a certain lawyer C. A. Burroughs, who fought alcohol and prostitution (which was besides very unpopular at that time), tried to escape a session twice. Bill brought him back each time, the second time he carried him!
Later Bill joined the "Wild West Circus" of William Frederick Cody, aka known as the ill-famed "Buffalo Bill", a slaughterer of buffalos.
At last, Bill lived on his fame, gambling a lot and probably drinking too much, a shadow of a man. He married a woman, 11 years older than he, a lion-tamer! On August 2nd, 1876, he was shot by Jack Mc Call from behind, while he was gambling. Bill was holding two eights and two aces in his hands. This hand became later known as the "Dead Man's Hand". Asked, why he ambushed Bill, Mc Call replied: I didn't want to commit suicide. Bill died aged 39. Tragically, he suffered from a disease of his eyes known as cataract.
On his headstone, put up by his friend Colorado Charlie, one can read among other words: "Wild Bill J. B. Hickok Killed by the assassin Jack Mc Call...Pard (=partner), we will meet again in the happy hunting grounds to part no more..."---
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Mittwoch, 2. Dezember 2015
CAPTAIN OBVIOUS

Captain Obvious ist im englischen Sprachgebrauch eine ironische Bezeichnung für jemanden, der etwas Selbstverständliches sagt oder predigt.
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